خرید آپارتمان در تهران

در این مقاله میخواهیم در مورد خرید آپارتمان در تهران اطلاعات لازم را در اختیار خوانندگان قرار دهیم، امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید باشد لطفا تا پایان ما را همراهی کنید.

فهرست مطالب

خرید آپارتمان در کلان شهری مثل تهران پیچیدگی های خاص خود را دارد زیرا با توجه به نوسانات بازار مسکن باید بتوان با هوشمندی و مشورت با یک مشاور املاک معتمد مناسب ترین گزینه را برای خرید انتخاب کرد.

برای خرید آپارتمان در تهران لازم است نکاتی را به شما یادآوری کنیم که میتوانید با رعایت آن ها آپارتمان مناسب را خریداری کنید و از خرید خود احساس رضایت و آرامش کنید.

 

نحوه خرید آپارتمان در تهران

قبل از خرید آپارتمان در مورد محله ی مورد نظر تحقیقات لازم را به عمل آورید، موقعیت خانه را درون کوچه، و همچنین کوچه را از لحاظ عرض بررسی کنید تا در آینده برای عبور و مرور و اسباب کشی مشکلی نداشته باشید.

همچنین شلوغی کوچه را نیز بررسی کنید ممکن است به خاطر وجود رستوران و یا ساختمان پزشکان درون کوچه مجبور به تحمل شلوغی و سر و صدای زیادی شوید.

حضور همسایه های خوب نقش بسیار مهمی در انتخاب خانه دارد، البته که امروزه ارتباطات نسبت به گذشته محدود تر شده اما باز هم نمی توان نقش همسایه ی خوب را نا دیده گرفت.

در این زمان سپردن کارها به یک مجموعه ی حرفه ای در این زمینه می تواند بسیار کار شما را راحت کند. املاک بازیار دقیقا همان جایی است که شما می توانید به آن ها اعتماد کنید و صفر تا صد امور را به آن ها بسپارید.

داشتن همسایه خوب نقش موثری در آرامش داشتن در خانه دارد پس بهتر است هنگام بازدید از ملک از خود همسایه ها این مورد را بپرسید که آیا محله به اندازه ی کافی آرام است یا خیر؟

قطعا هدف از خرید خانه داشتن آسایش و آرامش است و برای رسیدن به این آرامش باید میزان شلوغی محله، خیابان و کوچه و یا مجتمع را در نظر بگیرید.

اگر چه مرکز شهر ها از لحاظ دسترسی به امکانات در وضعیت بهتری قرار دارند اما باید بدانید شلوغ بودن این قسمت از شهرها ممکن است مخل آسایش شما شود.

 همچنین همسایگی با بیمارستان ها، مدارس، مراکز تجاری، مراکز دولتی ممکن است باعث تشدید شلوغی ها و بر هم خوردن آرامش شما شود. پس قبل از خرید خانه در تهران حتما این موارد را به خاطر داشته باشید.

امکانات رفاهی یکی از تاثیرگذارترین عوامل خرید خانه در تهران است. هرچقدر که یک خانه دارای امکانات رفاهی بیشتر باشد و محله ای که خانه در آن قرار دارد دسترسی بیشتری به سوپر مارکت ها، بیمارستان، مراکز تفریحی، نانوایی و یا … داشته باشد شما نیز احساس راحتی بیشتری خواهید داشت.

اگر شما جزو کسانی هستید که مدام در رفت و آمد هستید و نیازمند استفاده از حمل و نقل عمومی هستید حتما هنگام خرید خانه موقعیت آن را از لحاظ دسترسی به حمل و نقل عمومی بررسی کنید. 

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی حتی برای کسانی که از خودروی شخصی استفاده میکنند نیز مهم است زیرا ممکن است به هر دلیلی از وسایل مترو یا اتوبوس استفاده کنند. دسترسی داشتن به ایستگاه های حمل و نقل عمومی یک امتیاز مثبت برای خانه است.

خرید آپارتمان نوساز در تهران

خرید آپارتمان نوساز مانند هر چیز نو دیگری شور و حال دیگری دارد و اگر شما نیز جزو کسانی هستید که وقت و حوصله ی درگیر بودن با مشکلات ساخت و ساز بنا را ندارید و یا برای اولین بار میخواهید حس خانه دار شدن را تجربه کنید و یا به تازگی صاحب فرزند شده اید به شما خرید آپارتمان نوساز را پیشنهاد میکنیم. به دلیل پیشرفت های روزافزون شهر تهران و ساخت و سازهایی که در چند سال اخیر در این شهر انجام شده است آپارتمان های نوساز زیادی آماده ی فروش هستند و شما میتوانید بر اساس معیارهایی که در نظر دارید آپارتمان مورد نظر خود را خریداری کنید البته به شرطی که به توصیه هایی که در ادامه به شما خواهیم کرد توجه کنید.

فروش آپارتمان ۸۰ متری در تهران

آپارتمان‌های ۸۰ متری جزو خانه‌های متراژ متوسط حساب شده و گزینه مناسبی برای خانواده‌های ۳ الی ۴ نفره هستند. معمولا آپارتمان‌های ۸۰ متری از یک یا دو اتاق خواب برخوردارند و گنجایش کافی برای زندگی ۳ الی ۴ فرد بالغ را دارند.

قیمت خرید آپارتمان در تهران با متراژ ۸۰ متر نیز بر اساس فاکتورهای ذکر شده محاسبه خواهد شد. شما می‌توانید بر اساس نوع منطقه و محله بودجه متناسبی را در نظر گرفته و برای خرید آپارتمان ۸۰ متری در تهران اقدام کنید.

قیمت آپارتمان ۸۰ متری در مناطق مختلف تهران، با یکدیگر تفاوت زیادی دارد. به طوریکه اختلاف قیمت در مناطق مختلف تهران، به بیش از چند ده میلیون می‌رسد. برای همین در نظر گرفتن محدوده جغرافیایی در هنگام خرید آپارتمان در تهران امری بسیار مهم است و باید به آن توجه داشته باشید.

خرید آپارتمان ۹۰ متری در تهران

بیشتر ساختمان‌های نوساز از متراژهای ۷۰ الی ۹۰ متری برخوردار هستند. برای همین افرادی که قصد خرید آپارتمان در تهران با متراژهای زیر ۱۰۰ متر داشته باشند، گزینه‌های متعددی برایشان وجود خواهد داشت.

آپارتمان‌های ۹۰ متری نیز همچون آپارتمان‌های ۸۰ متری از گنجایش کافی برای زندگی یک خانواده ۴ نفره برخوردار هستند. بسته به نوع نقشه‌کشی ساختمان، آپارتمان‌های ۹۰ متری معمولا دارای ۲ خواب هستند.

در صورتی که به دنبال خرید آپارتمان در تهران تا متراژ ۹۰ متر هستید، می‌توانید از سایت املاک بازیار دیدن کرده و یا به صورت حضوری به آن مراجعه نمایید. در املاک بازیار فایل‌های زیادی جهت خرید آپارتمان در تهران و رهن و اجاره در تهران وجود دارد.

خرید آپارتمان نوساز در تهران

اولین نکته ای که برای خرید آپارتمان در تهران باید به آن توجه کنید شناخت کافی از سازنده ی بنا است، چون هر خریدار انتظار دارد که با توجه به هزینه ای که می کند خدمات بیشتری نیز دریافت کند.

اما بعضی از سازندگان به دلیل نداشتن وجدان کاری سازه های غیر اصولی را برای سود بیشتر آماده ی فروش میکنند بنابراین قبل از خرید آپارتمان در تهران بهتر است در مورد سازنده بنا تحقیق کنید.

بیشتر بخوانیم : اجاره آپارتمان شهرک غرب

سعی کنید قبل از خرید آپارتمان سازه هایی که توسط سازنده ی آپارتمان مد نظر شما ساخته شده اند را ببینید و از ساکنین آن ها در مورد رضایتشان از خانه بپرسید.

سعی کنید تنها به حرف های خود سازنده اکتفا نکنید و شخصا موقعیت آپارتمان را از لحاظ دسترسی ها و امکانات بررسی کنید.

در صورتی که قصد دارید آپارتمان را پیش خرید کنید به این نکات توجه کنید.

قبل از اقدام برای پیش خرید آپارتمان در تهران توصیه میکنیم با همسایگان صحبت کنید، اینگونه گفتگو ها به شما کمک میکند که مراقب نکاتی که باید هنگام قرارداد بستن به آن توجه شود باشید.

 

قبل از پیش خرید از سازنده بخواهید نقشه ها و طرح های آماده شده را به شما نشان دهد، هرچقدر که جزییات بیشتری در این نقشه ها آمده باشد متوجه خواهید شد که بنایی که در آینده قرار است ساخته شود چقدر به ایده آل های شما نزدیک است.

به دلیل مشکلات پیش رو سازندگان ممکن است نتوانند در موعد مقرر آپارتمان را به شما تحویل دهند، پس برنامه ریزی های خود را با در نظر گرفتن تاخیری که ممکن است به وجود بیاید انجام دهید.

در زمان نوشتن قرارداد تاکید کنید که بنا باید در موعد مقرر آماده ی تحویل باشد و در غیر این صورت سازنده باید به خسارت بپردازد.

 

نمونه خدمات ارائه شده توسط گروه املاک بازیار

اجاره آپارتمان در تهران
خرید آپارتمان در سعادت آباد
اجاره آپارتمان در سعادت آباد
ملک کلنگی در سعادت آباد

خرید آپارتمان چندسال ساخت در تهران

یکی از مواردی که باید هنگام خرید آپارتمان به ان توجه کرد سن سازه است، البته این مورد نمی تواند تنها معیار خرید خانه باشد بلکه شما باید به عنوان خریدار شرایط زندگی، وضعیت مالی، امکان برگشت سرمایه، تعداد اعضای خانواده و همچنین هزینه های اضافه ای که ممکن است به وجود بیاید را در نظر بگیرید و با توجه به آن ها نسبت به خرید آپارتمان اقدام کنید. اگر به دنبال سرمایه گذاری قصد خرید خانه نوساز دارید ممکن است بعد از دو تا سه سال که برای فروش آن اقدام میکنید خانه ارزش نو بودن خود را از دست بدهد و بین آپارتمان نوساز و آپارتمان چند سال ساخت تفاوت زیادی وجود داشته باشد. با وجود تورم که امروزه گریبانگیر بازار خرید و فروش مسکن شده است قیمت خانه های ۵ ۶ سال یا ۱۵ ساله باهم تفاوت چندانی ندارند ولی ممکن است بتوان با تعمیر و بازسازی آن ها ارزش آن ها چندین برابر شده و سرمایه شما چندین برابر میشود.

خرید آپارتمان نقلی در تهران

امروزه معمولا خانواده ها کم جمعیت تر از پیش شده اند. به همین دلیل خانه های جمع و جور و نقلی می تواند برای این افراد مناسب تر باشد. از طرفی افزایش قیمت ها از دیگر دلایلی است که خریداران ترجیح می دهند خانه هایی کوچک تر را برای خرید انتخاب کنند. آپارتمان های کوچک برای خانواده های ۱ تا ۳ نفره بسیار مناسب است. معمولا این خانه ها دارای پذیرایی کوچکی برای استراحت نیمروزه خانواده و یک یا دو اتاق می باشند و اندازه آن ها تا ۷۰ متر و یا کم تر می رسد. اگر قصد خرید خانه هایی نقلی دارید می توانید از مشاوران مجموعه بازیار در این زمینه کمک بخواهید. خرید آپارتمان در تهران در تمامی متراژ ها و اندازه های مورد نظر شما در کم ترین زمان با کمک این مجموعه انجام می پذیرد.

خرید آپارتمان تا ۶۰۰ میلیون در تهران 

بسیاری از افراد همواره به دنبال خرید آپارتمان در تهران با قیمت زیر یک میلیارد تومان هستند. البته به دلیل افزایش قیمت و تورم، این امر تقریبا به امری غیرممکن تبدیل شده است.

با این وجود بسیاری از افراد با مراجعه به املاک یا سایت‌هایی همچون املاک بازیار، به دنبال خرید آپارتمان تا قیمت ۶۰۰ میلیون تومان هستند.

برای خرید آپارتمان در تهران با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان، باید به سراغ خانه‌های چند سال ساخت با متراژهای پایین بروید. هر چقدر خانه از سن بنای بیشتری برخوردار بوده و امکانات کمتری داشته باشد، قیمت آن نیز پایینتر خواهد بود.

خرید آپارتمان تا ۵۰۰ میلیون در تهران

اگر تا چندین سال گذشته به مشاور املاک سر میزدید و میگفتید تا ۵۰۰ میلیون سرمایه برای خرید خانه دارید گزینه های زیادی پیش روی شما قرار میگیرفت اما در حال حاضر و با وجود نوسانات قیمت پیدا کردن آپارتمان ۵۰۰ میلیونی کار چندان راحتی است اما ما در ادامه سعی میکنیم در این مورد شما را راهنمایی کنیم. اولین نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که در حال حاضر با ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه نباید انتظار داشت که بتوان خانه ای با متراژ بالا خریداری کرد، خانه هایی که در تهران با این مقدار پول قابل خریداری هستند بین ۳۰ تا ۶۵ متر هستند. همچنین اکثر آپارتمان هایی که با این قیمت میتوان یافت بیش از ۱۰ سال از ساخت آن ها گذشته است و نمیتوان خانه نوساز با این قیمت خریداری کرد. حال ببینیم در کدام محله های شهر تهران میتوان با ۵۰۰ میلیون تومان آپارتمان خریداری کرد؛ با توجه به فایل های موجود در بنگاه ها میتوان در محله های شوش، شهرک ولیعصر، جوادیه، مشیریه، امیریه، آذری، نواب، پیروزی، بریانک، جیحون، مولوی، کمیل، امام خمینی و مالک اشتر میتوان آپارتمان با این قیمت پیدا کرد.
خرید آپارتمان تا ۵۰۰ میلیون در تهران

بیشتر بخوانیم : اجاره آپارتمان در تهران

نرخ خرید آپارتمان در تهران

با اینکه نمیتوان نرخ خرید آپارتمان در کلان شهر تهران را تخمین زد اما میتوان عوامل تاثیر گذار بر قیمت خرید آپارتمان در این شهر را عنوان کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا با هم این فاکتورها را بررسی کنیم. به عنوان اولین فاکتور باید به سند دار بودن خانه اشاره کرد، همانطور که میدانید برخی از آپارتمان ها دارای قولنامه هستند و سند رسمی ندارند، آپارتمان های قولنامه دار نسبت به آپارتمان هایی که سند دارند قیمت کمتری دارند. دومین فاکتور برای قیمت گذاری متراژ آپارتمان است که بر اساس متر مربع اندازه گیری میشود و معمولا اولین سوالی که خریدار میپرسد در این زمینه است. موقعیت جغراقیایی آپارتمان دیگر عامل تاثیر گذار بر قیمت آن است، همچنین چشم انداز بنا نیز تاثیر گذار است. مصالح استفاده شده در ساخت آپارتمان هرچقدر با کیفیت تر باشند قیمت این سازه ها ها نیز افزایش خواهد یافت. به طور کلی معماری بنا، چه معماری خارجی و چه معماری داخلی نیز از فاکتورهای بسیار مهم در قیمت گذاری بنا است. هرچقدر معماری داخلی بنا زیباتر و شیک تر باشد و نمای خارجی آن چشم نواز تر باشد قیمت خرید آن نیز بالا می رود. وجود پارکینگ، چند بر بودن خانه، واحدهای موجود در آپارتمان و از همه مهم تر سن بنا دیگر عواملی هستند که بر اساس آن ها قیمت خرید آپارتمان در تهران تعیین میشود.

آپارتمان زیر قیمت در تهران

خرید آپارتمان در تهران امروزه به دغدغه بسیاری از ساکنان شهر تهران تبدیل شده است. بسیاری از افراد در تلاش هستند تا با پس انداز چندین ساله خود بتوانند آپارتمانی هر چند کوچک را در تهران خریداری کنند.

بسیاری از افراد برای خرید آپارتمان در تهران به دنبال خانه‌های زیر قیمت هستند. چرا که علاوه بر هزینه‌ای که برای خرید آپارتمان در تهران اختصاص داده می‌شود، باید هزینه‌های جانبی دیگری نیز مانند هزینه دفتر اسناد، مالیات و عوارض،کمیسیون بنگاهی و… در نظر گرفته شود.

فاکتورهای زیادی در قیمت آپارتمان تاثیرگذار هستند. مواردی چون نوساز یا کلنگی بودن خانه، متراژ، تعداد اتاق خواب، امکانات ابتدایی چون آسانسور، پارکینگ و انباری، نوع محله و تعداد واحدهای هر طبقه از فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت خرید آپارتمان در تهران هستند.

آپارتمان فروشی تهران

آپارتمان های فروشی بسیاری هر روزه در تهران معامله می شوند. پیدا کردن یک آپارتمان خوب و مناسب برای زندگی شما ممکن است کمی سخت باشد. در این هنگام نکات بسیاری است که بایستی به آن توجه نمایید. نکات خرید آپارتمان در تهران به شرح زیر می باشند.
• اولین موضوع موقعیت مکانی آپارتمان مورد نظر شماست. تهران به عنوان پایتخت ایران و بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر ، خانه های آن دارای قیمت های بالاتری نسبت به سایر شهرستان ها می باشد. بنابراین بایستی با توجه بودجه ای که در اختیار دارید منطقه خرید خانه را انتخاب کنید.
• دومین موضوع این است که شما خانه یا آپارتمان را برای چند نفر می خواهید؟ البته امروزه قیمت خرید آپارتمان در تهران بسیار افزایش یافته است و مردم به سمت خانه های کوچک تر روی آورده اند اما شما بایستی با توجه به تعداد اعضای خانواده این مسئله را تعیین کنید.
• قبل از خرید آپارتمان در خانه باید بدانید که چه انتظاراتی از یک خانه ایده آل دارید و می خواهید خانه آینده تان چه ویژگی هایی داشته باشد. این مسئله می تواند بسیار به شما و مشاور املاکی که در این راه شما را راهنمایی می کند، کمک نماید.
• امکانات رفاهی خانه از دیگر مواردی است که بایستی به آن توجه نمود. برای مثال اگر صاحب خودرویی هستید پس باید خانه ای را برای خرید انتخاب کنید که دارای پارکینگ اختصاصی برای واحد شما باشد. یا برای مثال اگر وسایل شما زیاد است بایستی حتما خانه ای داشته باشید که انباری داشته باشد. اگر می خواهید دسترسی آسانی به مترو و مراکز خرید و … داشته باشید هم باید خانه ای را برای خرید آپارتمان در تهران انتخاب کنید که دارای این فاکتورها باشد.
• بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای رفتن به سر کار از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. پس می توانید خانه ای را انتخاب کنید که اولا به محل کار شما نزدیک باشد و همین طور به ایستگاه های مترو و بی آر تی دسترسی داشته باشد.
• نزدیکی به مراکز درمانی و یا مدارسی برای کودکانتان نیز می تواند در هنگاه خرید آپارتمان در تهران مورد توجه قرار بگیرد.

در این راه مجموعه املاک بازیار می تواند به شما کمک نماید و در کم ترین زمان خریدارانی را برای خانه های شما پیدا کنند.
برای این کار می توانید شرایط و ویژگی های خانه خود و همین طور دیگر شرایطی که برای فروش خانه در نظر دارید مانند قیمت فروش و … را به آن ها بگویید و مابقی کارها را به آن ها بسپارید.

فروش آپارتمان در تهران پول لازم

حقیقتا بهترین اتفاق در هنگام پیدا کردن آپارتمانی برای خرید، این است که خانه ای ایده آل با ویژگی های مورد نظر خود را با قیمتی پایین تر از ارزش اصلی آن پیدا کنید. این کار می تواند تا حد زیادی به نفع شما باشد.
بسیاری از افرادی که می خواهند خانه ها و آپارتمان های خود را بفروشند، ممکن است به دلایل مختلفی هم چون مشکلات مالی، مهاجرت و … باشد. زمانی که فردی بخواهد در کم ترین زمان خانه خود را به فروش برساند معمولا قیمتی معقول ، منطقی و پایین تر از ارزش واقعی برای آن در نظر می گیرد.
اگر شما از جمله افرادی هستید که قصد فروش خانه ای با این شرایط را دارید می توانید از مشاوران و کارشناسان ما در مجموعه املاک بازیار کمک بخواهید.

موقعیت مکانی آژانس املاک بازیار در تهران :

کلام آخر

امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد، در پایان لازم میدانیم یکی از بهترین وبسایت های مشاور املاک را به شما معرفی کنیم، وبسایت املاک بازیار به نشانی www.amlakbazyar.com در زمینه ی خرید، فروش، رهن و اجاره به شما کمک خواهد کرد.

سوالات متداول

اولین نکته ای که برای خرید آپارتمان در تهران باید به آن توجه کنید شناخت کافی از سازنده ی بنا است، چون هر خریدار انتظار دارد که با توجه به هزینه ای که میکند خدمات بیشتری نیز دریافت کند اما بعضی از سازندگان به دلیل نداشتن وجدان کاری سازه های غیر اصولی را برای سود بیشتر آماده ی فروش میکنند بنابراین قبل از خرید آپارتمان در تهران بهتر است در مورد سازنده بنا تحقیق کنید ….

یکی از مواردی که باید هنگام خرید آپارتمان به ان توجه کرد سن سازه است، البته این مورد نمی تواند تنها معیار خرید خانه باشد بلکه شما باید به عنوان خریدار شرایط زندگی، وضعیت مالی، امکان برگشت سرمایه، تعداد اعضای خانواده و همچنین هزینه های اضافه ای که ممکن است به وجود بیاید را در نظر بگیرید و با توجه به آن ها نسبت به خرید آپارتمان اقدام کنید…

با اینکه نمیتوان نرخ خرید آپارتمان در کلان شهر تهران را تخمین زد اما میتوان عوامل تاثیر گذار بر قیمت خرید آپارتمان در این شهر را عنوان کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا با هم این فاکتورها را بررسی کنیم. به عنوان اولین فاکتور باید به سند دار بودن خانه اشاره کرد، همانطور که میدانید برخی از آپارتمان ها دارای قولنامه هستند و سند رسمی ندارند، آپارتمان های قولنامه دار نسبت به آپارتمان هایی که سند دارند قیمت کمتری دارند.