اجاره خانه در تهران

در این مطلب قصد داریم تا در مورد اجاره آپارتمان در تهران اطلاعات لازم را در اختیار خوانندگان قرار دهیم.

فهرست مطالب

قبل از پرداختن به موضوع اجاره خانه در تهران لازم به ذکر است کهاتفاقی که همواره در سراسر دنیا در حال وقوع است مهاجرت است، مهاجرت از روستاهای کوچک به شهرها، از شهرها به کلان شهرها و … دلایل زیادی برای این پدیده وجود دارد، عمده ترین دلیلی که می توان برای این موضوع بیان کرد امکانات و رفاه و جذابیت شهرهای بزرگ است. شهر تهران یکی از کلان شهر ها و به عنوان پایتخت کشور ما به دلیل موقعیت سیاسی، تفریحی، درمانی، اجتماعی، آموزشی و … یکی از شهر های مهاجر پذیر است.
رهن و اجاره خانه در تهران​

اگر چه همه ی ما میدانیم که شلوغی و آلودگی هوا در این شهر چقدر کلافه کننده و فرسایشی است اما همچنان بسیاری از افراد تمایل دارند تهران را برای ادامه ی زندگی و پیشرفت خود انتخاب کنند.

یکی از دلایل مهاجرت به تهران وجود فرصت های شغلی است که باعث می شود بسیاری از افراد قید زندگی در یک شهر کوچک و آرام با آب و هوای سالم را بزنند و رنج دوری از خانواده را تحمل میکنند که یک شغل خوب و ارزشمند داشته باشند.

بخش عمده ای از سرمایه افرادی که به تهران مهاجرت می کنند صرف اجاره و رهن خانه در این شهر می شود زیرا نیاز به اسکان یافتن از همه چیز مهم تر است.

 ما در این مطلب قصد داریم در مورد همین موضوع یعنی رهن و اجاره خانه در تهران صحبت کنیم، لطفا تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

اجاره خانه مبله در تهران​

رهن و اجاره خانه در تهران

با توجه به افزایش قیمت مسکن، شاهد کاهش قدرت خرید خانه هستیم اما همچنان میتوان به رهن و اجاره خانه در تهران فکر کرد زیرا اجاره خانه در تهران راحت تر از خرید آن است اما این گفته به این معنی نیست که اجاره و رهن خانه در تهران کار آسانی است. 

بیشتر بخوانیم : اجاره آپارتمان شهرک غرب

به شما توصیه میکنیم قبل از اجاره خانه در تهران حتما با یک مشاور املاک معتمد و با تجربه مشورت کنید و انتظارات خود را از خانه و محله ی مورد نظر بیان کنید تا بر اساس آن مشاور املاک بتواند مناسب ترین گزینه را به شما پیشنهاد کند.

شهر تهران دارای منطقه ها و محله های متعددی است که شرایط اجاره خانه در هر کدام از این منطقه ها متفاوت از یکدیگر است؛ ابتدا مشخص کنید که کدام خانه برای شما مناسب تر است و ترجیح میدهید در کدام منطقه تهران واقع شده باشد.
در ادامه به تعدادی از ویژگی های خانه مناسب برای رهن و اجاره اشاره خواهیم کرد.
تی وجود داشته باشد.

اولین و مهم ترین نکته ای که باید به آن اشاره کنیم توجه به منطقه ای است که خانه در آنجا واقع شده است، اگر خانه ی مد نظر شما در وسط شهر و یا در مناطق تجاری قرار داشته باشد باید آلودگی و ترافیک را نیز به جان بخرید.
مورد بعدی که باید به آن توجه کنید انتخاب و تحقیق در مورد محل مورد نظر است، اگر چه امروزه به دلیل مشغله های زیاد ارتباطات بسیار کمتر شده است اما نمی توان اهمیت اخلاق و رفتار همسایگان را نادیده گرفت، برای مثال ممکن است وجود یک شخص همه ی آسایش و آرامش یک محله را از بین ببرد.
توجه به نقشه ساختمان نیز از نکات بسیار مهم است که قبل از اجاره خانه باید به آن توجه کنید، مسایلی مثل متراژ خانه، امکانات و تجهیزات لازم برای زندگی را نیز در نظر بگیرید.
همچنین موقعیت خانه را از لحاظ دسترسی به امکانات و مراکزی که هر روزه باید به آن ها دسترسی داشت مثل مراکز خرید، مدارس، مسجد، باشگاه، سوپر مارکت، نانوایی، میوه و تره بار و … بررسی کنید.
توجه به تعداد واحدها در مجتمع مسکونی نیز موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود، معمولا ساختمان های تک واحدی گزینه ی بهتری برای اجاره هستند زیرا آرامش بیشتری در آن ها ساکن است. معمولا در مجتمع های چند واحدی ممکن است با سایر همسایگان مشکلا

خانه اجاره ای در تهران

معمولاً خانه‌هایی که در تهران اجاره می‌شوند، ویژگی‌های بسیار متعددی دارند، اجاره خانه در تهران می‌تواند در هر منطقه و قسمتی از شهر تهران امکان پذیر باشد.

بدیهی است که خانه‌هایی که در مناطق بالای شهر وجود دارند، برای یک روز اجاره قیمت بالایی را دریافت می‌کنند.

زیرا معمولاً خانه‌های این قسمت، علاوه بر این که بسیار لوکس و گران‌ قیمت هستند، دسترسی عالی به سایر نقاط شهر را به شما می‌دهند.

اما هرچه به سمت مرکز شهر می‌رویم و یا به سمت پایین می‌رویم، قیمت کاملا متفاوت می‌شود.
با این حال اگر قصد اجاره خانه در تهران در مناطق بالای شهر را دارید، باز هم می‌توانید با کمی جستجو قیمت مناسبی را برای هر شب پیدا کنید.

از آنجایی که قرارداد مشخصی در این میان وجود ندارد، می‌توانید برای پرداخت هزینه با خود صاحب خانه که اجاره خانه در تهران را برعهده دارد در این باره مشورت کنید.

علاوه بر این، وب سایت‌هایی هستند که به صورت معتبر خانه‌ها و منازل را به شما معرفی می‌کنند.

این وب سایت‌ها یا مراکز اطلاعات کاملی را از صاحبخانه با ویژگی‌های آن خانه دریافت می‌کنند.


معمولاً هنگام پرداخت اجاره روزانه این نوع خانه‌ها مقداری اجاره به وبسایت تعلق می‌گیرد. زیرا می‌تواند امنیت هر دو طرف را کاملا تامین کند.

بنابراین اگر جزو افرادی هستید که بسیار نگران جایی که قصد اجاره آن را دارید هستید و می‌خواهید خانه‌ایی را اجاره کنید که از همه لحاظ کیفیت لازم را داشته باشد، می‌توانید از این وب سایت‌ها کمک بگیرید و یا با املاکی‌های بسیار معتبر مشورت کنید و بهترین خانه برای اجاره روزانه پیدا کنید.

همانطور که گفته شد، قیمت اجاره خانه بسیار متفاوت است. اما حداقل می‌توانید با پرداخت زیر یک میلیون تومان برای منطقه بالای شهر و یا با پرداخت قیمتی زیر ۵۰۰ هزار تومان در مناطق دیگر خانه کاملا مناسب برای اجاره روزانه پیدا کنید.

با این حال این مقدار مبلغی میانگین است که حتی با جستجوی بیشتر می‌توانید مبلغ کمتری را نیز برای اجاره خانه در تهران بپردازید.

اجاره خانه مبله در تهران

در سال های گذشته مسافرینی که قصد اقامت چند روزه در تهران را داشتند چاره ای جز رفتن به هتل و یا مسافرخانه نداشتند اما امروزه با وجود قوانین جدیدی که برای اجاره خانه وضع شد، اجاره خانه های مبله مرسوم شد که تداعی کننده حس امنیت و آرامش یک منزل شخصی هستند.

اجاره آپارتمان مبله برای کسانی که قصد دارند چند روز در تهران ساکن شوند اما توان پرداخت هزینه اقامت در هتل را ندارند مناسب است، خانه های مبله با داشتن امکانات رفاهی، زحمت جابجایی وسایل را از دوش شما بر می دارند.

خانه های مبله مجهز به امکاناتی مثل وسایل سرمایشی و گرمایشی، فرش، مبل، یخچال، گاز، تخت خواب و … هستند و برای اقامت کوتاه مدت و یا طولانی مدت مناسب هستند.

با وجود هزینه های حمل و نقل بار و جابجایی وسایل در تهران و همچنین آسیب هایی که ممکن است در طول مسیر به این وسایل وارد شود، به شما توصیه میکنیم نسبت به اجاره خانه های مبله با قیمت مناسب برای مدت زمانی که در شهر تهران ساکن هستید اقدام کنید. قیمت اجاره خانه های مبله بر اساس موقعیت جغرافیایی، امکانات خانه و مدت اقامت بستگی دارد.

نمونه خدمات ارائه شده توسط گروه املاک بازیار

خرید آپارتمان شهرک غرب
اجاره آپارتمان شهرک غرب
خرید آپارتمان در سعادت آباد
ملک کلنگی در سعادت آباد

اجاره سوئیت در تهران

یکی از مناطقی که بیشتر از سایر مکان‌ها معمولاً استقبال بیشتری برای اجاره می‌شود، سوئیت‌ها هستند.

سوئیت‌ها فضاهای کوچکی هستند که دارای همه امکانات موجود در یک خانه معمولی هستند و قیمت اجاره آنها معمولا خیلی پایین‌تر از اجاره یک خانه معمولی است‌.
به طور کلی اگر قصد اجاره خانه در تهران را دارید و برایتان فرقی نمی‌کند که این مکان اجاره یک خانه معمولی باشد یا یک سوئیت، می‌توانید با پرداخت مبلغ کاملا مناسبی یک سوئیت کاملاً شیک را اجاره کنید و خوشبختانه به دلیل اینکه شهر تهران شهر بسیار بزرگی است و از مناطق مختلفی تشکیل شده است، انواعی از سوئیت‌ها در این شهر وجود دارند که به دلیل اینکه محل مناسبی برای زندگی دائمی نیستند، صاحبان آنها به صورت روزمره یا ماهانه آنها را اجاره می‌دهند و خود قیمتی را برای اجاره آنها تعیین می‌کنند.

اجاره سوئیت اجاره
صرفاً با پرداخت این مبلغ از پیش تعیین شده می توانید این سوئیت را اجاره کنید.

بیشترین اجاره خانه در تهران

همانطور که میدانید تهران از مناطق مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از این مناطق دارای ویژگی های متفاوتی هستند که به طور مختصر به آن ها خواهیم پرداخت. منطقه های ۱ و ۲ و ۳ تهران جزو مناطق اعیان نشین و گران قیمت با آب و هوای مناسب، امکانات رفاهی و تفریحی است. مناطقی مثل غرب و مرکز تهران و همچنین منطقه های ۱، ۲، ۳، ۴، ۷، ۸ و ۲۲ به دلیل بافت مدرن و نوساز بودن خانه های این مناطق مناسب برای سرمایه گذاری هستند. مناطق توسعه یافته تهران از نظر وضعیت مسکن، جمعیت، وضعیت اشتغال، وضعیت آموزش و سواد، دسترسی به امکانات و اینترنت، محیط زیست و زیر ساخت ها مناطق ۱، ۳، ۵ و ۶ هستند و ساکنین این مناطق اغلب تحصیلکرده هستند. بهترین مناطق شهر تهران از نظر آب و هوا مناطق ۱،۳ و ۵ هستند که با وجود باغ ها و فضاهای سبز فراوان برای سکونت مناسب هستند. مناطق ۱۱، ۱۵ و ۲۰ نیز جزو آلوده ترین مناطق هستند. حال اگر میخواهید بدانید بیشترین اجاره خانه در تهران در کدام منطقه انجام شده است باید به شما بگوییم که بر اساس آمار منطقه ۵ تهران بیشترین معاملات را به خود اختصاص داده است، پس از این منطقه به ترتیب در مناطق ۴،۲، ۱۴، و ۱۵ بیشترین معاملات مسکن صورت گرفته است.

نرخ اجاره خانه در تهران

با توجه به نوسانات بازار مسکن نمی توان نرخ رهن و اجاره خانه را به طور دقیق محاسبه کرد اما میتوان عوامل تاثیر گذار بر نرخ اجاره خانه در تهران را عنوان کرد.

مهم ترین عامل تاثیر گذار در نرخ رهن و اجاره خانه در تهران موقعیت جغرافیایی آن است، اینکه یک خانه در کدام منطقه و با چه دسترسی ها و امکاناتی قرار دارد بر قیمت اجاره تاثیر گذار است.

نرخ اجاره خانه در تهران​

بیشتر بخوانیم : خرید آپارتمان در تهران

متراژ خانه دیگر عامل مهم و تاثیر گذار است، بهتر است بر اساس تعداد ساکنین خانه متراژ خانه را در نظر گرفت، امروزه خانه های با متراژ پایین برای خانواده های کم جمعیت گزینه ی مناسبی است زیرا نیاز به پرداخت هزینه ی کمتری برای اجاره دارند.

تعداد واحد ها و طبقات مجتمع نیز بر قیمت اجاره خانه در تهران بی تاثیر نیست.

امکانات و تجهیزات خانه نیز بر قیمت اجاره اثر خواهد گذاشت

دیگر عامل تاثیر گذار بر نرخ اجاره خانه در تهران سن بنا و همچنین عرف قیمت اجاره در آن منطقه یا محله است. هرچقدر سازه قدیمی تر باشد قیمت اجاره آن نیز کمتر است. امروزه خانه های نوساز و مناسب زیادی در تهران دیده میشود که با وجود آن ها پیدا کردن خانه مورد نظر برای اجاره کار چندان سختی نخواهد بود. 

در سال های گذشته برای تعیین قیمت اجاره خانه در تهران از یک فرمول کلی استفاده میکردند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. 

برای محاسبه نرخ اجاره از طریق فرمول ابتدا باید قیمت رهن خانه را بدانیم، به طور کلی قیمت رهن خانه یک پنجم تا یک ششم کل قیمت خانه است، برای خانه های نوساز قیمت رهن به یک چهارم نیز می رسد.

حال بر اساس قیمت رهن کامل میتوان به ازای هر یک میلیون تومان قیمت رهن، مبلغ ۳۰ هزار تومان برای اجاره در نظر گرفت. این فرمول را با مثال عددی بهتر میتوان تفهیم کرد. فرض کنید رهن کامل یک خانه ۲۵ میلیون تومان است و به ازای هر یک میلیون تومان ۳۰ هزارتومان به مبلغ اجاره اضافه میشود. ۲۵*۳۰=۷۵۰ .

البته با توجه به نوسانات قیمت که امروزه گریبان گیر بازار معاملات مسکن شده است ممکن است برای محاسبه نرخ رهن و اجاره نتوان از این فرمول استفاده کرد، بنابراین برای تعیین قیمت میتوانید با صاحب خانه به تفاهم برسید. 

 

اجاره روزانه خانه در تهران

معمولاً به صورت عادی خانه‌ها در بخش‌های مختلف تهران برای اجاره ماهانه و یا رهن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این میان ممکن است شرایطی ایجاد شود که برخی افراد به دلیل مسافر بودن یا مسائل دیگر مجبور به اجاره خانه در تهران باشند.
اجاره خانه در تهران با قیمت‌های کاملاً متفاوت انجام می‌شود. زیرا نرخ کاملاً مشخصی ندارد. به عنوان مثال یک فرد خود می‌تواند شخصاً آگهی اجاره خانه خود را توزیع کند و با قیمت مدنظر خود آن را اجاره دهد.

زیرا تحت قرارداد خاصی انجام نمی‌شود و اگر شما قصد دارید که برای اجاره خانه در تهران یک منزل با قیمت مناسب اقدام کنید، بهتر است با املاکی‌های معتبر این شهر مشورت کرده و یا از طریق آگهی‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد و یا مشورت با وبسایت‌های خوب بهترین منزل را برای این کار پیدا کنید.

آنچه که در این میان اهمیت دارد، پیدا کردن منزل مناسب است که امنیت لازم را برای این کار داشته باشد.

زیرا معمولاً افرادی که منزل خود را به صورت روزانه اجاره می‌دهند، صرفاً قصد دریافت یک مقدار مبلغ پول روزانه را دارند و و درباره امنیت و مسائل دیگر چیز دیگری را نمی‌توانند تضمین کنند.

اگر قصد دارید که بجای اجازه روزانه به مسافرخانه یا هتل بروید، منازل و خانه‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید به جستجو و آنها را پیدا کرده و درباره قیمت و ساعت اجاره از آنها سوال کنید.

موقعیت مکانی آژانس املاک بازیار در تهران :

کلام آخر

امیدواریم خواندن این مطلب در مورد اجاره خانه در تهران برای شما مفید بوده باشد، سعی کردیم اطلاعات کلی که در این مورد نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم. در پایان لازم میدانیم یکی از بهترین وبسایت های مشاور املاک در زمینه ی خرید، فروش، رهن و اجاره را به شما معرفی کنیم.

 وبسایت املاک بازیار به نشانی www.amlakbazyar.com به شما کمک خواهد کرد که املاک مناسب برای خرید و اجاره را به راحتی پیدا کنید و یا ملک خود را با مناسب ترین قیمت به فروش بگذارید یا اجاره دهید. 

سوالات متداول

 به شما توصیه میکنیم قبل از اجاره خانه در تهران حتما با یک مشاور املاک معتمد و با تجربه مشورت کنید و انتظارات خود را از خانه و محله ی مورد نظر بیان کنید تا بر اساس آن مشاور املاک بتواند مناسب ترین گزینه را به شما پیشنهاد کند….

با وجود هزینه های حمل و نقل بار و جابجایی وسایل در تهران و همچنین آسیب هایی که ممکن است در طول مسیر به این وسایل وارد شود، به شما توصیه میکنیم نسبت به اجاره خانه های مبله با قیمت مناسب برای مدت زمانی که در شهر تهران ساکن هستید اقدام کنید. قیمت اجاره خانه های مبله بر اساس موقعیت جغرافیایی، امکانات خانه و مدت اقامت بستگی دارد…

 

با توجه به نوسانات بازار مسکن نمی توان نرخ رهن و اجاره خانه را به طور دقیق محاسبه کرد اما میتوان عوامل تاثیر گذار بر نرخ اجاره خانه در تهران را عنوان کرد که در متن مقاله به این موارد اشاره شده است …